Wysłany: Śro Lut 27, 2013 7:33 Temat postu: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Zapewne wszyscy otrzymali już pisma przedstawiające nowego zarządcę wraz z wyliczeniem pierwszej zaliczki. Ja osobiście mam zastrzeżenia co do sposobu obliczania kosztów utrzymania budynku
1.Dlaczego koszty np. ogrzewania są sumowane, mieszkanie plus komórka skoro w mieszkaniu u mnie np. w tej chwili jest 20C a w komórce pewnie koło 7C, podobnie z wodą i energią elektryczna, chyba ,że zarządca przyjął jakąś średnią ważoną o której zresztą nie informuje.
2.Dlaczego miejsce postojowe jest opłacane ryczałtem a pozostałe garaże od metra powierzchni.
3.Dlaczego opłaty za garaż zewnętrzny są ponad trzykrotnie niższe niż za miejsce postojowe?
Wysłany: Śro Lut 27, 2013 14:01 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
"1.Dlaczego koszty np. ogrzewania są sumowane, mieszkanie plus komórka skoro w mieszkaniu u mnie np. w tej chwili jest 20C a w komórce pewnie koło 7C, podobnie z wodą i energią elektryczna, chyba ,że zarządca przyjął jakąś średnią ważoną o której zresztą nie informuje."
metraż jest przyjęty tylko do oszacowania kwoty zaliczki i tak będzie w pierwszym okresie czyli do marca, później powstanie prognoza zużycia mediów i na podstawie prognozy będzie pobierana zaliczka (informacje uzyskane podczas rozmowy z administracja naszego budynku) wszystkie media (zimna ciepła wodę oraz C O.) mamy opomiarowane wiec tu rozliczenie będzie raczej jasne, inna sprawa tyczy się śmieci mamy zaliczkę na wywóz śmieci a brak jest śmietnika ( ja na przykład nie używam na razie kontenera na odpady budowlane i kazałem go wykreślić z rozliczenia,
"2.Dlaczego miejsce postojowe jest opłacane ryczałtem a pozostałe garaże od metra powierzchni."
tego nie wiem ale mi wychodzi taka sama kwota jak bym rozliczał sie od powierzchni
"3.Dlaczego opłaty za garaż zewnętrzny są ponad trzykrotnie niższe niż za miejsce postojowe?"
zauważ ze opłaty za garaż wewnętrzny i miejsce postojowe (też wewnętrzne) jest takie samo, i jest większa w stosunku do opłaty za garaż zewnętrzny, gdyż utrzymanie kondygnacji podziemnej gdzie są miejsca postojowe z wszystkimi niezbędnymi instalacjami jest dużo wyższa
Zastanawiam sie natomiast nad stawkami jakie są przyjęte do rozliczeń wg mnie są wysokie ale niestety nie mam punktu odniesienia, może reszta forumowiczów posiada jakieś informacje o stawkach które mamy przyjęte dla zaliczki ( głównie mi chodzi o zaliczkę na koszty zarządu nieruchomością wspólną) - choć należy pamiętać że to też zaliczka i administracja musi sie z tego rozliczyć
Wysłany: Śro Lut 27, 2013 14:46 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
W budynku A nie sprzedano jeszcze 4 lokali i jednego mieszkania natomiast w budynku B jeszcze 5 mieszkań czeka na nowych właścicieli, do tego trzeba doliczyć klika komórek. Czy za te powierzchnie płaci Miechowianka?
Wysłany: Śro Lut 27, 2013 14:55 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Również uważam, iż stawki są za wysokie szczególnie za garaż. Ciekaw jestem, czy wraz z powiększeniem się naszej wspólnoty o mieszkańców z kolejnych etapów inwestycji koszt zmaleją, czy to tak nie działa?
Dołączył: Pon Sty 03, 2011 20:42 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 18:30 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Ja również podpisuje się pod głosem przeciw tak wysokim kosztom zarządu nieruchomością. Nie mają one uzasadnienia. Piszę tak dlatego, że wiem ile płacą za zarządzanie nieruchomością inni i mówię tu również o nowoczesnych blokach oddanych do użytku w latach 2010 do teraz.
Moi znajomi również mają garaż wyposażony w te systemy, które my mamy, bardzo zaskoczony byłem jak dowiedziałem się że płacą 20 zł na miesiąc za miejsce postojowe! Chciałbym, aby zarządca wytłumaczył nam, który konkretnie system jest tak drogi w utrzymaniu. Naprawdę brama na pilota, system oddymiania INSAP, system p. poż., system wykrywania gazu i CO, to nie są jakieś unikatowe systemy, które Miechowianka zamontowała tylko u nas. Inne garaże podziemne również to posiadają (sprawdzałem). Dodatkowo u nas światło w garażach i na klatkach schodowych jest na fotokomórkę, a nie wszędzie tak jest.
Dołączył: Pon Sty 03, 2011 20:42 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 18:32 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Dodam, że oczywiście stawka za m2 mieszkania również należy do jednych z najwyższych jak pytam znajomych, w zasadzie to nasza stawka jest najwyższa spośród tych co się dowiedziałem (a mowa o budynkach z 2010 roku do 2012 roku).
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 19:01 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Myślę ,że najprościej byłoby zaprosić zarządce na forum i przedstawić wszystkie pytania tak by każdy z mieszkańców miał możliwość zapoznać się z jego odpowiedziami.
Wysłany: Pon Mar 04, 2013 11:46 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Trzeba mieć nadzieję, że nasze rachunki stanowiące zaliczkę na poczet przyszłych opłat, zostały mocno przeszacowane. Ale tego dowiemy się dopiero po roku.
Wiek: 58 Dołączył: Pon Mar 04, 2013 9:21 Posty: 9 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 04, 2013 12:04 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Poniewaz temat tego watku nosi nazwe "Zarzadzanie nieruchomoscia Dabska 20A" jako 1/2 zarzadcy czuje sie w obowiazku odpowiedziec. No wiec po kolei:
1.Dlaczego koszty np. ogrzewania są sumowane, mieszkanie plus komórka skoro w mieszkaniu u mnie np. w tej chwili jest 20C a w komórce pewnie koło 7C, podobnie z wodą i energią elektryczna, chyba ,że zarządca przyjął jakąś średnią ważoną o której zresztą nie informuje.
Bo to jest tylko zaliczka na koszty ogrzewania (ale rowniez wszystkie pozostale pozycje - z wyjatkiem funduszu remontowego - to zaliczki), a rozliczenie tej zaliczki odbywac sie bedzie w oparciu o faktyczne zuzycie na podstawie wskazan cieplomierzy.
2.Dlaczego miejsce postojowe jest opłacane ryczałtem a pozostałe garaże od metra powierzchni.
Bo poszczegolne miejsca postojowe nie zostaly wyodrebnione z nieruchomosci wspolnej i nie zostal dla nich okreslony udzial w tej nieruchomosci, a w zwiazku z tym sa sprzedawane jako wspoludzial w garazu wielostanowiskowym, a nie jak to ma miejsce w przypadku garazy - jako udzial w nieruchomosci wspolnej. Dlatego koszty zarzadu nie moga byc dla nich ustalane w oparciu o udzial w nieruchomosci wspolnej a tylko na podstawie udzialu w nieruchomosci wspolnej calego garazu wielostanowiskowego. W skrocie - to wynika z ich innego statusu wlasnosciowego.
3.Dlaczego opłaty za garaż zewnętrzny są ponad trzykrotnie niższe niż za miejsce postojowe?
Poniewaz garaze zewnetrzne nie korzystaja z urzadzen i systemow zainstalowanych w garazu wielostanowiskowym i dlatego nie partycypuja w kosztach zwiazanych z konserwacja tych urzadzen i systemow, a takze w kosztach zwiazanych z eksploatacja tego garazu (oswietlenie, sprzatanie, podgrzewanie wjazdu itp.)
Mam nadzieje, ze rzucilam troche swiatla na te skomplikowane kwestie
Milego dnia
L.Pawelec
Wiek: 58 Dołączył: Pon Mar 04, 2013 9:21 Posty: 9 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 04, 2013 13:27 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
I jeszcze jedna uwaga:
Zastanawiam sie natomiast nad stawkami jakie są przyjęte do rozliczeń wg mnie są wysokie ale niestety nie mam punktu odniesienia, może reszta forumowiczów posiada jakieś informacje o stawkach które mamy przyjęte dla zaliczki ( głównie mi chodzi o zaliczkę na koszty zarządu nieruchomością wspólną) - choć należy pamiętać że to też zaliczka i administracja musi sie z tego rozliczyć
Dziekuje bardzo za ten glos rozsadku. Dokladnie tak jest - to jest tylko zaliczka i zarzadca musi sie z tego rozliczyc. Zaliczka moze rzeczywiscie nie nalezy do najnizszych, ale nie jest tez ekstremalnie wysoka. Prosze zwrocic uwage, ze oprocz tych systemow, o ktorych ktos juz napisal, ze sa obecnie montowane we wszystkich nowych blokach, w nieruchomosci jest rowniez 7 dzwigow osobowych (na 116 mieszkan), ktorych konserwacja i eksploatacja w istotnym stopniu podnosi koszty zarzadu (tj. koszt ok. 0,30/1 m2). Chce tez podkreslic, ze w momencie uchwalania wysokosci tej zaliczki niektore koszty byly juz znane, ale niektore zostaly przyjete w kwotach szacunkowych (np. media wspolne, biezace naprawy i konserwacja). I te szacunki - przyznaje - byly przyjmowane raczej w kwotach wyzszych niz nizszych, ale tylko dlatego, zeby nie narazic Wspolnoty na sytuacje utraty plynnosci finansowej. Ale tak, jak napisalam na poczatku - te zaliczki beda rozliczane na podstawie kosztow faktycznie poniesionych i wtedy ewentualne nadplaty zostana rozliczone z wlascicielami. A zaliczka na kolejny rok zostanie na pewno skalkulowane w wysokosci bardziej odpowiadajacej rzeczywistosci, bo w oparciu o budzet zrealizowany.
Milego dnia
L.Pawelec
Wiek: 58 Dołączył: Pon Mar 04, 2013 9:21 Posty: 9 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 04, 2013 13:29 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
IMQANT napisał:
W budynku A nie sprzedano jeszcze 4 lokali i jednego mieszkania natomiast w budynku B jeszcze 5 mieszkań czeka na nowych właścicieli, do tego trzeba doliczyć klika komórek. Czy za te powierzchnie płaci Miechowianka?
Dołączył: Wto Kwi 19, 2011 23:29 Posty: 97 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Mar 05, 2013 0:08 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Cytat:
Zarzadca_Dabska: "Zaliczka moze rzeczywiscie nie nalezy do najnizszych, ale nie jest tez ekstremalnie wysoka."
To prawda. Zaliczka jest wysoka. Nie znamy dokładnych wyliczeń co na nią się składa. Mam nadzieje, że wkrótce Zarządca prześle nam pocztą elektroniczną informacje z rozbiciem na: wynagrodzenie zarządcy, sprzątanie, utrzymanie terenow zewnętrznych, konserwacja windy, przeglady techniczne, konserwcja sys. przeciw pożarowego, INSAP, media wspolne, koszty bankowe, koszty konserwacji anten, ubezpieczenie budynku itd...
Cytat:
Arkaddy: "Zastanawiam sie natomiast nad stawkami jakie są przyjęte do rozliczeń wg mnie są wysokie ale niestety nie mam punktu odniesienia, może reszta forumowiczów posiada jakieś informacje o stawkach które mamy przyjęte dla zaliczki ( głównie mi chodzi o zaliczkę na koszty zarządu nieruchomością wspólną)"
Punkty odniesienia:
- osiedle wybudowane przez Miechowiankę niedaleko nas ul Czyżyńska - stawka 1,85 za m2, miejsce postojowe obecnie 15 zł
- ul. Walerego Sławka blok oddany w połowie 2012 roku z nowoczesną windą z garażem podziemnym z systemami, w jakie wyposażony jest nasz garaż. Stawka za mieszkanie to 1,70 zł za m2, stawka za miejsce postojowego to 20 zł. Dodatkowo jest tam monitoring, którego my nie mamy.
- blok z 2010 roku os Oświecenia 2,05 zł za m2 za mieszkanie, tak samo za garaż
- blok z 2010 roku na ul Przewóz 1,20 zł za 1 m2 za mieszkanie
Już na podstawie tej małej próby (budynki nowoczesne z roku 2010 lub młodsze) wynika, że nasza stawka jest wysoka, a z tych co się dowiedziałem wręcz najwyższa.
Dlaczego stawka u nas wynosi 2,55 zł za m2? Nie wiem. Dopóki Zarządca nie przedstawi konkretnych składowych ciężko to oceniać.
Dużym zaskoczeniem dla wielu była też bardzo wysoka stawka za miejsce postojowe 50,35 zł, jak i za garaż 3,05 zł / m2. Z taką stawką nie spotkałem się i ja robiąc zapytania wśród znajomych mieszkających w nowym budownictwie. Z powyższych zebranych stawek dominuje kwota 20 zł, max 30 zł za miejsce postojowe. Dodam, że weryfikowałem czy porównywane podziemne garaże posiadają INSAP, czujniki CO, LPG, system p. poż, podgrzewany wjazd, brame na pilota, a także weryfikowałem ilość miejsc postojowych w porównywanych osiedlach.
Wysłany: Wto Mar 05, 2013 7:50 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Ja powiem tak - z uwagi na to, że trochę jestem zorientowany w temacie kosztów utrzymania poszczególnych systemów itp. wiem, że koszty nie są małe jak na obecne czasy, ale z drugiej strony w naszych budynkach nie ma nic nadzwyczajnego - są systemy, które w nowo budowanych budynkach muszą być. Natomiast co do kosztów to uważam, że są za wysokie - zwłaszcza w odniesieniu do ilości lokali mieszkalnych. Tej samej wysokości czynsze płacą lokatorzy w blokach gdzie jest 20 mieszkań, a nie 120 - jak u nas. Im więcej lokali mieszkalnych tym bardziej powinno być taniej
Wysłany: Wto Mar 05, 2013 7:50 Temat postu: Re: ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ DĄBSKA 20 A
Chciałem się dowiedzieć jakiego typu uszkodzeniom ulegają windy ,którymi przewożone są materiały budowlane.
Cyt:
2) Chciałabym też wyczulić Państwa na to, co jest przewożone w dźwigach osobowych. Przewożenie w windach materiałów budowlanych jest niedopuszczalne, gdyż są to urządzenia nie przystosowane do tego celu i skutkiem tego ulegają ciągłym awariom, jak również są w ten sposób nieodwracalnie niszczone. Proszę o dopilnowanie swoich ekip remontowych w tym zakresie, ale także o zwracanie uwagi innym użytkownikom w przypadku zauważenia nieprawidłowego wykorzystywania dźwigów.
W związku z tym kilka pytań jeśli mam mieszkanie na przykład na 6 piętrze i dostawę płytek ceramicznych o wadze 1000 kg to mam je wnosić po schodach? Wydaje mi się ,że w przypadku wind najważniejsze jest to żeby nie uszkodzić drzwi wejściowych oraz ścianek kabiny(które są zresztą specjalnie zabezpieczone przez developera przynajmniej w mojej klatce) dbać o porządek w windzie oraz nie przekraczać dopuszczalnej ładowności. Winda jest osobowa to prawda, ale czy to oznacza ,że gdy kurier przywiezie mi lodówkę to mam ją dźwigać po schodach na górę?
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.